Położony na zachodnich przedmieściach Poznania tor, to na chwilę obecną jedyny tego typu obiekt w Polsce. Dzięki niemu w stolicy Wielkopolski rozgrywane są wyścigi motocyklowe oraz samochodowe na międzynarodowym poziomie i to właśnie Poznań jest wyścigową stolicą Polski. Poza działalnością sportową Tor Poznań to miejsce idealne do szkolenia kierowców. Dysponuje pełnym zabezpieczeniem technicznym, medycznym oraz sanitarnym. Jego długość to 4083 m, szerokość wynosi 12 m. Tor posiada homologację FIA.
Tor Poznań powstał w latach 1975–1977 na miejscu starych pasów startowych Portu Lotniczego Poznań-Ławica w wyniku współpracy Automobilklubu Wielkopolskiego i Fabryki Samochodów Rolniczych „Polmo” w Poznaniu – producenta samochodu marki Tarpan. Oficjalnie tor samochodowo-motocyklowy został otwarty 1 grudnia 1977 roku, a tor kartingowy 3 lata później 18 października 1980 roku. Projektantem obiektu był inż. Mieczysław Biliński, a doradzał m.in. Bernie Ecclestone. Na torze jeździli m.in. Michael Schumacher, Robert Kubica, Jackie Stewart, a obecnie korzysta z niego Ben Collins, szerzej znany jako Stig.
Na miejscu funkcjonuje kemping i pole namiotowe. Uczestnicy imprez skorzystać mogą z zaplecza sanitarnego w postaci toalet i pryszniców. Przy depo zlokalizowany jest taras widokowy. Na padoku funkcjonuje również bufet, gdzie zjeść można smacznie i niedrogo. W pobliżu toru istnieje bogata baza hotelowa.
Tor Poznań,
ul. Wyścigowa 3.
62-081 Przeźmierowo
web: www.aw.poznan.pl
e- mail: tor.poznan@aw.poznan.pl
mobile: (+48) 665 949 506,
tel.: (061) 814 35 11,
fax: (061) 686 22 68
Autodrom Jastrząb należący do ITS A. Michalczewski to jeden z najnowocześniejszych w Europie ośrodków przeznaczonych do szkolenia kierowców wszelkich typów pojazdów spotykanych na drogach publicznych, w tym motocyklistów. Ośrodek zbudowany został zgodnie z wymogami ustawowymi dla certyfikowanego Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy.
Na powierzchni ponad 20 ha zlokalizowany został tor szkoleniowy wraz z płytami poślizgowymi, pozwalający na tworzenie pętli przejazdu o wielu konfiguracjach. Szerokość toru w najwęższym miejscu to 11,5 metra, długość wytyczonego okrążenia przejazdu może wahać się od 100 do 2500 metrów. Na terenie toru zlokalizowane są zróżnicowane sekwencje zakrętów, w tym takie, które symulują konfiguracje często spotykane przez kierowców na drogach publicznych.
Na terenie Autodromu zlokalizowane są boksy, sale dydaktyczne, hotel, restauracja oraz 150 miejsc parkingowych. Na terenie obiektu funkcjonuje także stacja paliw. W trakcie imprez motocyklowych tor dysponuje pełnym zabezpieczeniem technicznym, medycznym oraz przeciwpożarowym.
Slovakia Ring to ultranowoczesny obiekt szkoleniowo-wyścigowy położony 35 kilometrów na południowy wschód od Bratysławy. W jego skład wchodzi ośrodek szkolenia techniki jazdy z płytami poślizgowymi i szarpakami, hotel, restauracja, park offroadowy oraz tor wyścigowy z homologacją FIA.
Kompleks zaprojektowany został przez Hansa Rotha, doświadczonego architekta, który przygotował wiele podobnych projektów w Europie. Budowę toru ukończono w roku 2008, w latach kolejnych oddano do użytku centrum szkolenia techniki jazdy oraz hotel. To jedyny tego typu obiekt na terenie Słowacji. Dzięki świetnym walorom technicznym i dzięki swojej lokalizacji w pobliżu dużych ośrodków miejskich (Brno, Bratysława, Budapeszt, Wiedeń) Slovakiaring cieszy się uznaniem motocyklistów z całej centralnej Europy. Tor w najdłużej konfiguracji liczy ponad 5,9 km długości. Szerokość to 12 metrów, szerokość prostej startowej to 20 metrów.
Adres:
Slovakia Ring
800 Orechová Potôň 930 02
Słowacja
Tor wyścigowy Biķernieku Trase powstał w Rydze w roku 1966. Zbudowano go w dużej mierze w ramach „czynów społecznych”, gdzie wszyscy miłośnicy sportów motorowych zakasywali w weekendy rękawy, aby w lesie Biķernieki stworzyć od podstaw centrum sportów motorowych. Zaprojektowania toru podjęło się ryskie Biuro Konstrukcji Dróg i Mostów pod przewodnictwem Gunārsa Binde. Jako że projekt toru sportowego o międzynarodowym znaczeniu był czymś unikatowym w skali całego ówczesnej ZSRR do współpracy zaproszono wielu specjalistów z różnych dziedzin sportów motocyklowych.
Wysiłek włożony w budowę toru opłacił się, jako że Biķernieku Trase to pomimo upływu lat tor o bardzo ciekawej konfiguracji stawiający wysokie wymagania kierowcom. Na obiekcie tym odbywają się wyścigi samochodowe i motocyklowe rangi międzynarodowej. Obok toru wyścigowego kompleks sportowy Biķernieku Trase dysponuje kartodromem, torem żużlowym, centrum doskonalenia techniki jazdy oraz muzeum sportów motorowych. Na terenie obiektu funkcjonuje bar oraz padok z dostępem do zasilania elektrycznego.
Od początku swojego istnienia tor w Rydze był intensywnie eksploatowany i w chwili obecnej uchodzi za najlepszy tor do jazdy motocyklem w krajach nadbałtyckich. Okres jesieni i zimy 2014 to najnowszy remont toru obejmujący wymianę części nawierzchni, poprawę infrastruktury oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa na obiekcie. Tor w konfiguracji motocyklowej dysponuje długością 3580 m.
Kontakt:
Biķernieku kompleksā sporta bāze
S. Eizenšteina 2, Riga, LV-1079
Phone: +371 67025800
E-mail: info@bksb.lv
Silesia Ring jest pierwszym tego typu obiektem w Polsce od 1977 roku. Nitka toru licząca 3636 metrów daje ogromne możliwość realizowania wszelkiego rodzaju przedsięwzięć motoryzacyjnych i eventowych.
W skład kompleksu Silesia Ring wchodzi:
- tor o długości 3636 metrów i szerokośći od 12 do 15 metrów, z kilkoma konfiguracjami
- paddock mieszczący do 80 samochodów
- nowoczesny hangar lotniczy, mieszczący do 1000 osób
- pomieszczenia biurowe
- sale szkoleniowe
- baza hotelowa
- ponad 50 hektarów terenów zielonych
- zaplecze sanitarne
- lotnisko umożliwiające szybką komunikację z odległymi zakątkami europy
- Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy stopnia wyższego realizujący szkolenia z zakresu doskonalenia techniki jazdy
Dzięki infrastrukturze zlokalizowanej przy Silesia Ring możliwa jest organizacja imprez firmowych i integracyjnych, szkoleń, jak również imprez o charakterze wystawienniczym i rozrywkowym.
- nowoczesny hangar lotniczy o powierzchni 1600 m2
- hala namiotowa o powierzchni 100m2, częściowo transparentna, z możliwością powiększenia
- dwie sale szkoleniowe
- zaplecze kuchenne i sanitarne
- wyposażony warsztat z kanałem rewizyjnym
Biuro toru:
Silesia Ring
Lotnicza 5-7
47-325 Kamień Śląski
tel: 509 317 252
Email: biuro@silesiaring.pl
Tor wyścigowy Almeria to znakomity i bardzo ciekawy obiekt, wykorzystywany przez zespoły z motocyklowego Grand Prix do zimowych testów i treningów. Obiekt ten uchodzi za szybki i techniczny. Cechuje się zmianami wysokości oraz szybkimi zmianami kierunku. Wisienką na cieście jest szykana przed najdłuższą prostą toru.
Tor Andaluzja to jeden z najnowszych pełnowymiarowych torów w Europie. Z uwagi na swoją konfigurację obiekt ten uważany jest za wolniejszy i tym samym bardzo bezpieczny. Zmiany wysokości połączono tutaj ze ślepymi zakrętami i różnymi kombinacjami zmian kierunku, co czyni ten obiekt bardzo wymagającym technicznie.
Tory Almeria i Andaluzja położone są tuż obok siebie, dzielą wspólny padok, co eliminuje konieczność dodatkowej logistyki między obiektami. Dolina w której położony jest kompleks to najcieplejsze i najbardziej suche miejsce w kontynentalnej Europie, przez co oba obiekty mogą być wykorzystywane praktycznie przez cały rok.
Tory dysponują rozbudowanym padokiem, zapleczem gastronomicznym, sanitarnym, a na terenie toru funkcjonuje również możliwość noclegu.
Namiary:
http://www.circuitodealmeria.com
Kierunek: Droga Krajowa 340 na Km 483
Miasto: 04200 – Tabernas (Almería)
Telefon: 0034 950 885 326
Namiary GPS:
-> Szerokość: 37˚ 5‘ 6.20‘‘
-> Długość: 2˚ 16‘ 0.68‘‘